[rev_slider 1]

 

Projecte

MissToHit és un projecte europeu l’objectiu del qual és abordar errors de concepte a les disciplines STEM (ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques) a través de mètodes d’ensenyament i d’aprenentatge més eficaços.

El consorci desenvoluparà activitats d’aprenentatge basades en la indagació (Inquiry Based Learning) que fan servir objectes físics. Aquestes activitats, a més, tenen en compte la igualtat de gènere durant la seva aplicació a classe. Tots els materials es provaran a diferents països per tal d’obtenir una informació més àmplia pel que fa als usuaris finals i, un cop corregits, es podran descarregar des del web de forma gratuïta.

Aprèn més

GENERAL

Conceptes

01

Error de concepte

Els estudiants arriben a classe de ciència amb idees o concepcions sobre alguns fenòmens científics que no sempre van de la mà amb el nostre coneixement actual de la ciència natural. Aquestes concepcions alternatives sovint es coneixen com “errors de concepte”.

02

Aprenentatge Basat en la Indagació

L’aprenentatge basat en la indagació (Inquiry Based Learning) anima els estudiants a construir el seu coneixement propi a través d’un procés interactiu d’orientació, conceptualització, recerca, conclusió i discussió.

03

Igualtat de Gènere

Diversos treballs de recerca demostren que la forma en què es transmet la ciència als joves, dins i fora de l’escola, segueix discriminant per gènere.

04

Avaluació

MissToHit proporcionarà a les comunitats científica i educativa un marc d’avaluació de la qualitat que podran fer servir com a guia i pla de traçabilitat per avaluar els experiments pràctics destinats a tractar els errors de concepte.

05

Educació D´STEM

El projecte tracta les habilitats i coneixements de totes les àrees de la Ciència, la Tecnologia, la Enginyeria i les Matemàtiques (STEM) a l’educació secundària.

Educational resources

MissToHit ofereix activitats d’aprenentatge que tracten errors de concepte d’àrees STEM.
Les activitats d’aprenentatge es basen en un enfocament estructurat de l’aprenentatge basat alhora en la indagació (Inquiry Based Learning) i fa servir objectes físics per dur a terme els experiments. A més, els objectes físics també es poden emprar per a més d’una activitat d’aprenentatge. D’aquí a poc estarà disponible una llista d’activitats d’aprenentatge per a professors i educadors en cinc idiomes (castellà, català, euskera, holandès i italià).